)
Minder gedoe, meer duidelijkheid
DATS 24, een snel antwoord op jouw vragen
Hoe kies je de juiste tarieven en formules? Verwarrend, hé. Terwijl je gewoon gemak, helderheid en transparantie wil. Gelukkig sluit onze unieke energieformule aan bij jouw behoeften: één eenvoudig tarief voor zowel elektriciteit als aardgas, zonder verborgen kosten of ingewikkelde keuzes.
1. Wat zijn de tarieven en kosten bij DATS 24?
We hanteren één eenvoudig en transparant tarief voor zowel elektriciteit als gas. Dat is overzichtelijk, zonder verschillende complexe tariefstructuren. Het variabele tarief dat we aanbieden, wordt maandelijks aangepast aan de actuele marktprijzen. Zo profiteer je altijd van een eerlijke en concurrerende prijs - zonder verborgen netwerk- of aansluitkosten.
2. Hoe stap ik over naar DATS 24?
Overstappen naar DATS 24? Eenvoudig. Wij nemen jouw overstap helemaal in handen. Neem contact op met onze klantendienst met de gegevens van je huidige energiecontract. Let wel even op de opzegtermijn! Wij doen de rest, zodat jouw overstap soepel verloopt zonder onderbreking van je energievoorziening. Dat kan je nu op enkele minuten in orde maken via dit formulier.
3. Wat is het verschil tussen vaste en variabele tarieven?
Je energiekosten volgen de marktprijzen door ons variabel tarief. Zo profiteer je altijd van de meest actuele tarieven. Toegegeven: vaste tarieven bieden stabiliteit. Maar in periodes van dalende prijzen betaal je meer dan nodig. Met ons variabele tarief beweeg je mee met de markt zonder in te boeten op prijs of volume.
4. Hoe volg ik mijn verbruik en kosten?
)
Heb je een digitale meter? Dan hou je met onze handige besparingstips je energieverbruik in het oog. Via onze online portal bekijk je makkelijk je verbruik en kosten. Zo ga je bewust om met je energie. En je voorkomt verrassingen op je factuur. Of je nu een analoge of digitale meter hebt.
5. Wat bij een storing of uitval van de energievoorziening?
Bij een storing kan je altijd contact opnemen met je netbeheerder.
Tip: noteer het telefoonnummer vooraf op een blaadje papier, want tijdens een storing zit je zonder internet.
6. Kan ik mijn contract beëindigen of wijzigen?
Wil je je voorschot wijzigen? Dat beheer je eenvoudig zelf. Wil je je contract beëindigen? Da's jammer, maar ook daar helpt onze klantendienst je mee.
7. Vind ik duurzame energieopties bij DATS 24?
Absoluut! De stroom die je bij DATS 24 afneemt, is 100% groen. We gebruiken uitsluitend hernieuwbare energiebronnen, zoals windenergie, zodat je zonder extra inspanningen bijdraagt aan een duurzamere toekomst.
)
8. Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Je kan kiezen uit verschillende betalingsopties. Zoals: automatische domiciliëring, overschrijvingen en online betalingen. Je regelt je betalingen zoals jij dat wil.
9. Hoe werk ik mijn persoonlijke gegevens bij?
Verhuis je binnen Vlaanderen of Wallonië of wil je je contactgegevens bijwerken? Dat kan snel en eenvoudig via onze online portal. Daar kan je zelf je gegevens aanpassen en ben je altijd up-to-date in ons systeem.
10. Zijn er kortingen of aanbiedingen?
Door ons transparante tariefbeleid krijg je altijd de beste deal - zonder verrassingen of verborgen voorwaarden.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle tips, acties en nieuw(tje)s.